Eropartner Distribution is also available in English
Tijdens het online shoppen, het afronden van uw bestelling of na ontvangst van uw bestelling kan het natuurlijk voorkomen dat u vragen heeft. Hier vindt u de meest gestelde vragen van onze klanten. Staat uw vraag er niet bij? Dan kunt u natuurlijk altijd contact opnemen met onze klantenservice door te bellen of te e-mailen.
Hoe komt de bestelling van mijn klant binnen bij ONE-DC?
Er zijn 2 manieren om een bestelling bij ONE-DC te plaatsen. Handmatig via onze website of automatisch via een XML bestand (API-koppeling). Kijk ook op Hoe plaats ik een bestelling?.
Wat is de levertijd van mijn bestelling?
Indien u bestelt en betaalt voor 23:00 uur, heeft u / uw klant de bestelling de volgende dag in huis. Dit geldt voor verzending via PostNL. De afhaaltijden voor de trucks onze andere transporteurs zijn: DHL om 14:00 uur en UPS tussen 16:00 en 18:00 uur. Houd hier rekening mee bij het bestellen.
Mag ik alle foto's gebruiken?
Ja, u kunt alle productfoto's die op one-dc.com staan gebruiken. Ze zijn ook te downloaden als zip-file of in meerdere formaten individueel te downloaden.
Mag ik alle teksten gebruiken?
Ja, u kunt alle teksten die op one-dc.com staan gebruiken. We raden u echter wel aan ze zo uniek mogelijk te maken in verband met eventuele dubbele content in zoekmachines.
Mag ik jullie voorwaarden overnemen?
Nee. U kunt eventueel de standaardvoorwaarden downloaden van de website van de Kamer van Koophandel en deze naar uw eigen wens aanpassen.
Zijn de prijzen inclusief of exclusief btw?
Alle inkoopprijzen worden weergegeven exclusief btw. Ook in de feeds. De adviesprijzen zijn altijd inclusief btw.
Mag ik afwijken van de adviesprijzen?
Ja. Een adviesprijs is zoals de naam ook al aangeeft een adviesprijs. Deze prijs wordt ingesteld door de fabrikant van het artikel. Men kan u niet verplichten exact die prijs aan te houden ivm vrije marktwerking. Wij zijn echter wel tegen prijsdumping en kunnen levering weigeren als er tegen zeer lage prijzen wordt doorverkocht aan de eindconsument.
Als ik gebruik maak van dropshipping, betaalt mijn klant aan mij of direct aan ONE-DC?
De eindconsument bestelt de artikelen bij u en rekent ook bij u af. U ontvangt dus het geld van de consument. U betaalt aan ONE-DC de inkoopprijs.
Hoe betaal ik aan ONE-DC?
Er zijn diverse mogelijkheden om uw bestelling te betalen. Dit kan via uw prepaidtegoed, maar uiteraard ook via de gangbare betaalvormen zoals een overboeking, creditcard, PayPal, etc. Voor meer informatie betreffende de verschillende betaalmethoden, klik hier.
Zijn er kortingsmogelijkheden?
Ja, wij werken met 3 verschillende kortingscategorieën, te weten:
- Hoge categorie
- Lage categorie
- Netto-merken
klik hier.
Kan er via brievenbuspost worden verzonden?
Nee, wij verzenden alle bestellingen als pakket, ongeacht de grootte van het artikel. Elk pakket wordt geleverd met een tracktracecode.
Wordt er bij buren geleverd?
Nee, binnen Nederland niet. Wij hebben met de distributeurs een contract dat er (binnen Nederland) niet bij de buren geleverd mag worden. Mocht het onverhoopt toch voorkomen, dan kunt u dit melden bij onze klantenservice. Helaas zijn er voor internationale zendingen geen vaste afspraken te maken over de burenlevering.
Wat staat er op de doos in geval van dropshipping?
De doos is volledig blanco vanwege de privacy. Als afzender staat het woord 'Postorder' en uw inschrijfadres bij ons op de doos. Nergens komt de naam ONE-DC te staan.
Kan ik bij dropshipping mijn eigen pakbonnen en facturen of flyers laten meezenden?
Pakbon: Ja, de rest nee. We bieden u de mogelijkheid om de pakbon, tot op zekere hoogte, naar wens aan te passen. Met uw logo en uw tekst. Deze pakbon wordt meegezonden in de doos. We zenden geen facturen met de doos mee. De factuur is iets tussen u en uw eindconsument. De inkoopfactuur van ONE-DC ontvangt u ter download in uw adminmodule. Het is niet mogelijk om flyers oid mee te laten zenden.
Hebben jullie Feeds?
Ja, wij bieden een heleboel feeds aan! Zowel in XML als CSV formaat. Het gehele artikelbestand, voorraadinformatie, nieuwe en verwijderde artikelen, fotobestanden. Van alles om uw shop te vullen en up-to-date te houden.(zie hier).
Hebben jullie kant-en-klare plugins?
Nee, wij hebben helaas geen kant-en-klare plugins beschikbaar, alleen feeds. We kunnen u eventueel doorverwijzen naar onze partners (zie hier). We bieden alle feeds aan in csv en xml formaat. Deze bestanden zijn in vrijwel alle shopsystemen te importeren.
Kunnen jullie mijn shop voor mij bouwen?
Nee, hiervoor verwijzen we u graag door naar een van onze partners.
Ben ik verplicht te werken met feeds en/of API-koppelingen?
Nee, u kunt uw shop ook bijhouden middels de nieuwsbrief waarin we melding maken van alle nieuwe en verwijderde artikelen. Tevens kunt u ook handmatig bestellingen plaatsen op onze website.
Kan een artikel dat niet past worden geruild?
Nee, wij nemen helaas geen artikelen retour. De Wet Koop op Afstand geldt tussen u als retailer en uw consument. Een eventuele retour komt retour naar uw adres.
Kan een defect worden gemeld?
Uiteraard, hiervoor hebben wij een RMA-formulier ontwikkeld. U vindt dit formulier in uw orderoverzicht. Voor defecten zoeken we altijd een passende oplossing.